«ری لیوتا» هنرپیشه هالیوود و ستاره فیلم «رفقای خوب» ساخته مارتین اسکورسیزی در ۶۷ سالگی درگذشت.

Lyota

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین لیوتا در جمهوری دومینیکن که برای فیلمبرداری آخرین فیلمش «آب‌های خطرناک» در کنار «سافرون باروز» به آن رفته بود، در خواب درگذشته است.

لیوتا در نیوجرسی متولد شد و در شش ماهگی به یتیم‌خانه سپرده شد. پس از گرفتن نقش‌های کوتاهی در تلویزیون و نقش کوچکی در فیلم «بانوی تنها» در سال ۱۹۸۳ در سال ۱۹۸۶ برای بازی در فیلم «چیزی وحشی» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. او در سال ۱۹۸۹ با فیلم «سرزمین رویاها» ستاره شد و با بازی در نقش «هنری هیل» در فیلم «رفقای خوب» اسکورسیزی به اوج شهرت رسید.

او در دهه ۱۹۹۰ در کنار کرت راسل در فیلم «ورود غیرقانونی» و در کنار رابرت دنیرو در «سرزمین پلیس» و با ووپی گلدبرگ در درام خانوادگی «کورینا» بازی کرد. او در دهه بعدی در فیلم «هانیبال» ریدلی اسکات، فیلم «نارک» جو کارناهان و برای حضور میهمان در سریال ER جایزه امی گرفت.

به لیوتا بازی در سریال «سوپرانوها» پیشنهاد شد، اما او نپذیرفت. او بعدها گفت: «نمی‌خواستم یک نقش مافیایی دیگر بازی کنم و فیلمبرداری هانیبال داشت انجام می‌شود. فقط در آن موقع حس خوبی نداشتم.» او بعدها در فیلم «قدیسان فراوان نیوآرک» که دنباله‌ای بر «سوپرانوها» بود بازی کرد.

دیوید چیس، خالق «سوپرانوها» در بیانیه‌ای مرگ لیوتا را «ضربه‌ای بزرگ و غیرمنتظره» نامید و او را به عنوان «شخصی بسیار گرم و شوخ‌طبع» و «یک بازیگر واقعا برتر» ستود.

لیوتا با آنکه به خاطر بازی در نقش مردان خشن شناخته شده بود، می‌پذیرفت که با چنین افرادی بسیار فاصله دارد. او در مصاحبه‌ای گفت: «من هیچوقت با کسی دعوا نکرده‌ام، به جز در مسابقه‌های ورزشی و آن هم فقط یکی کمی هل دادن و کارهای بچه‌گانه بوده است.»

از جمله کارهای اخیر او می‌توان به «داستان ازدواج» و بازسازی فیلم سینمایی «هانا» در یک سریال تلویزیونی به همین نام از آمازون اشاره کرد. نقش‌های نهایی او که هنوز دیده نشده است،‌ شامل بازی در سریال تریلر «پرنده سیاه» از اپل تی‌وی به همراه تارون اجرتون و فیلم «خرس کوکائینی» به کارگردانی الیزابت بنکس است.

کد خبر 679212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha